Український форум благодійників - Розвиваймо благодійність разом
Головна    Про нас    Новини Форуму
 

ПРО НАС

Новини Форуму
ОПИТУВАННЯ
Стандарти ведення благодйної діяльності в Україні
МИ НА FACEBOOK

Благодійність українців: результати соціологічних досліджень

12.12.2019  Автор: УФБ
Благодійність українців: результати соціологічних досліджень

         Наприкінці року вітчизняні благодійні організації отримали два цікавих дослідження: 1. «Ставлення молоді до благодійності» від U-report та 2. «Благодійність очима українців» від Zagoryi Foundation.

Важливість таких соціологічних досліджень полягає  у тому, що вони дозволяють зафіксувати поточні настрої суспільства та оцінити власну діяльність відповідно до реального стану справ.

              Гарна новина в тому, що обидва дослідження доводять високу готовність українців жертвувати на благодійність:

-          60 % українців допомагали іншим людям матеріально чи нематеріально впродовж останнього року

-           майже 82% опитаної молоді робили фінансові благодійні внески.

-          61% опитаних респондентів  відзначають «Життєву необхідність благодійності в Україні відзначають»,

 Решта відповідей респондентів радше сприяють глибоким роздумам, аніж радості:

-          95,5% опитаної молоді знають, що їх благодійні пожертви можуть бути використані шахраями, але тільки близько 30%  з них обізнані, як знайти надійний благодійний фонд

-           41% опитаних не долучається до благодійних практик через підозри, що прохачі допомоги намагаються їх ошукати

-          16% вже мали негативний досвід у минулому.

Дивно, що 21% і 36% опитаних відповідно жертвували на банківську картку та через скриньки для збору коштів. Хоча через невизначеність звітування про цільове використання пожертв на банківські картки, та у скриньки, як раз такі види зборів є найбільш ризиковими. Чи означає це, що українцям просто не вистачає знань про «безпечну» благодійність? Здається, це одне з питань для майбутніх досліджень або одне  з завдань для розвитку українського сектору благодійності.

              «Збірний імідж благодійних фондів є радше негативним ніж позитивним», - йдеться у дослідженні Zagoryi Foundation. Негативними акцентами стали: критика за витрати коштів на утримання фонду та його персоналу (адміністративні витрати); згадки про гучні скандали довкола зловживань; звинувачення у створенні фондів заради оптимізації податків; підозра у корисливості, роботі на імідж та залучені виборчих голосів. Можливо, саме цей негатив спонукає українців передавати кошти особисто в руки - 65 %, а не через благодійний фонд - 7% .

42% респондентів опитування «Благодійність очима українців» звикли дізнаватися про діяльність благодійних фондів через загальнонаціональне TV. Це може опосередковано впливати на зниження довіри до фондів, оскільки відсутність фонду на телеекрані може сприйматися як його ненадійність. Високий відсоток «сарафанного радіо» - 40% опитаних дізнаються про фонди та їх діяльність від сім’ї, друзів та сусідів, і менше 30%  - через соціальні мережі. Питома вага впливу оголошень, флаєрів, зовнішньої реклами чи радіо-реклами благодійних фондів на населення дуже низька і складає менше 10%. Таким чином, якщо фонд не має можливості з’явитися на TV, треба дбати про добру репутацію та волонтерів (щоб про нього розповідали близьким та друзям), а також бути видимим у соціальних мережах.

За даними респондентів дослідження Zagoryi Foundation, їх довіру до благодійних фондів можуть підвищити:

-          інформація про успішні випадки;

-          прозора фінансова звітність,

-          прозорі правила отримання допомоги.

А популяризувати благодійність українці радять емоційно привабливими форматами залучення коштів (аукціонами, балами, флешмобами); а також активно використовувати потенціал волонтерства.

Дякуємо партнерам за оприлюднення результатів досліджень та запрошуємо всіх експертів та небайдужих до дискусії!

ДОДАТИ КОМЕНТАР
Також ви можете
+ Додати новину
 
 
ПІДПИСКА
на електронні видання Форуму
"Хроніки благодійності" та "ФІЛАНТРОскоп"
 
 
Оберіть, будь ласка, категорію підписувачів, до якої вас віднести:
  • Виділити всі
 
 
 
 
 
 
ЧЛЕНИ УКРАЇНСЬКОГО ФОРУМУ БЛАГОДІЙНИКІВ